5 důvodů, proč jsem skončila s modelingem


Ne, tohle není clikbait. Tohle je článek, ve kterém shrnu hlavní důvody, proč jsem skončila s modelingem.

   Rozhoupat se a dopsat tento článek mi zabralo víc jak rok. Tak dlouho mi trvalo se s tím srovnat a být v pohodě, i když mi práce modelky stále chybí. Také jsem si nebyla jistá, jestli chci něco takového sdílet veřejně, ale nakonec jsem si řekla, proč ne? Během dlouhé blogovací přestávky jsem zjistila, že by mě mohlo naplňovat i něco jiného než modeling, což mi dalo velkou naději, že bych mohla být spokojená i v jiném pracovním oboru. A teď už těch pět slíbených důvodů, proč jsem s prací modelky skončila.

1. Rodina

   Nevím, jestli mě sledujete už dlouho nebo jste na můj blog narazili až s tímto článkem. Ale je mi 25 let a před třemi lety jsem se vdala. I proto jsem se snažila přesunout svůj pracovní život z Asie do Evropy a pracovat jako modelka blíže svému domovu. Pomalu ale jistě už s Tomem přemýšlíme nad založením rodiny a moje životní priority se přeci jen změnily oproti tomu, jaké jsem je měla, když mi bylo 17. Časový posun 6 hodin není pro udržování vztahu nejpřívětivější. Ano, dá se to z krátkodobého hlediska zvládnout, ale asi by nemělo smysl být vdaná, kdybych se nechtěla usadit. 

2. Doma je doma

   Poznávání cizích zemí, kultur a národů mě k modelingu přilákalo a po takové době v zahraničí si člověk utřídí myšlenky a dojde mu, kde je mu nejlépe. U mě se nakonec ukázalo, že "všude dobře, doma nejlíp" opravdu platí. Tak dlouho jsem se hnala za poznáním celého světa, až mi prostě došlo, že se mám nejlépe tam, kde jsem vyrostla a kde mám rodinu a přátele. Je pravda, že bych za svým manželem šla kamkoli a doma bychom si udělali kdekoli na světě, ale teď to vypadá, že zůstáváme v Praze. A to platilo i před celou koronavirovou epidemií. Přeci jen máme kousek odtud své rodiny a v Česku budeme vždycky doma. Cestování na dlouhé měsíce může být po nějaké době únavné a já teď cítím, že bych ráda cestovala spíše jako turista, než že bych chtěla někde jinde žít. 

3. Mrtvý bod

   Asi ten nejpragmatičtější a nejupřímnější důvod, který jsem si několik měsíců nechtěla sama připustit, je, že se moje kariéra modelky zasekla na mrtvém bodu. Prostě jsem se bohužel nedokázala kariérně posunout tam, kam jsem si představovala. V Evropě o mě nebyl takový zájem, abych se modelingem spolehlivě uživila a nemusela co půl roku jezdit do Asie "pro peníze". Proč tomu tak je, netuším, ale je to tak. Jsem pyšná na to, co se mi v modelingu povedlo a myslím, že toho nebylo málo, ale bohužel se mi nepodařilo se uchytit tak, abych se tomu mohla věnovat i nadále jako své hlavní pracovní činnosti. Přiznat si to, bylo opravdu těžké, ale jsem ráda, že jsem nebyla "slepá" a dokázala to. Rozhodla jsem se raději skončit v tom nejlepším a se vztyčenou hlavou. Přijde mi to jako lepší volba, než dělat několik věcí napůl.


4. Touha vyzkoušet si něco nového

   Jsem dost zvídavá povaha a ráda zkouším nové věci, takže jsem si chtěla vyzkoušet dělat i jinou práci než jen práci modelky, která ať chce nebo ne, nemůže tak úplně říkat svůj názor. Práce modelky je pro mě pořád srdcová záležitost, ale přeci jen to není jediná práce na světě a já jsem příliš zvědavá i na jiné možnosti, než abych se nutně držela jen modelingu. Navíc ve spojitosti s tím, že jsem začala kariérně stagnovat, jsem začala pokukovat po jiných profesích. Byla by přeci jen trochu nuda se v tom takzvaně plácat a nezkusit se rozvíjet v jiné oblasti. A konečně moct říct nahlas svůj názor a být za to oceňována!

5. Proměna modelingu

   Svět modelingu se za poslední tři roky opravdu hodně změnil a já bohužel nejsem ani ze slavné rodiny ani úspěšná influencerka, abych byla pro klienty dostatečně zajímavá. Nejde o závist, ale prostý fakt, že velkou část modelek vystřídaly známé osobnosti a "modelky influencerky", které značce přinesou více zákazníků než "obyčejná" hezká holka. Z marketingového hlediska tomu rozumím a být na straně značky, tak se tak také rozhodnu. Z pohledu obyčejné řadové modelky jsem ale přicházela o spoustu pracovních příležitostí. A o ty práce, které chtěl klient nafotit s klasickou modelkou, se ucházelo o to víc holek. Tím pádem byla konkurence opravdu velká a šance se uplatnit ještě nižší než před lety. 




   A co si o tom všem myslíte vy? Měla jsem u modelingu ještě zůstat nebo jsem měla skončit daleko dřív? A je modeling něco, co byste si taky chtěli vyzkoušet? Souhlasíte s mými důvody, proč jsem se rozhodla skončit? 

Komentáře

  1. Myslím, že si využila ten čas skvěle. Poznala si kus světa, naučila se jazyk, vydělala sis určitě fajn peníze a já věřím, že všechny tyhle zkušenosti jednou zúročíš :) Nehledě na to, že máš spoustu zážitků, které jen tak někdo nemá. Mě taky mrzelo, že jsem se v modelingu nedostala dál, aspoň do toho zahraničí, ale asi to tak mělo být a jsem ráda alespoň za těch pár zkušeností.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ivanko! :) Máš naprostou pravdu! Jsem opravdu vděčná, že jste měla tu možnost cestovat v tak mladém věku a ještě si vydělat. Navíc mě to jako osobnost posunulo tam, kam bych se asi nikdy jinak nedostala, minimálně ne tak rychle. :)

      Vymazat

Okomentovat