Tipy na netradiční vánoční cukroví

   Není to ironické, že se během Vánoc cpeme kvantem nezdravého jídla včetně cukroví a pak si o týden později dáváme novoroční předsevzetí, jak budeme všichni jíst zdravě, hubnout, cvičit a změníme náš životní styl na jeho mnohem zdravější verzi? Vydrží nám to asi měsíc a pak se vše pomalu vrátí do starých kolejí. Nestačilo by se spíš soustředit na to, aby se během Vánoc a oslav Nového roku člověk nepřejídal a nepopíjel příliš mnoho alkoholu?

   Hodně z vás asi začne hned namítat, že to by ale nebyly Vánoce, kdybychom si trochu nedopřáli a budete mít pravdu. A pro mě je to ještě těžší odolávat, protože ráda peču, takže to co napeču, později i sním. Takto ale aspoň můžu ovlivnit, jaké cukroví budeme mít a můžu si určit jeho množství. Letos jsem se rozhodla trochu experimentovat a vyzkoušet nějaké nové recepty. Dalo mi to překvapivě hodně práce najít něco, co by mě opravdu zaujalo a nebylo to příliš podobné našemu typickému každoročnímu cukroví. Nakonec se mi ale podařilo vybrat tři druhy, které jsem i napekla, tedy jeden jen uválela, protože je raw (nepečené cukroví). Názvy cukroví jsou aktivní odkazy na jejich recepty, takže si je budete moci vyzkoušet doma připravit i vy. Dobrou chuť!

Slepované se slaným karamelem


   Moje drahá polovička je velký fanoušek slaného karamelu, který objevil už několik let zpátky ve Spojených státech. Od té doby se tato kombinace sladké a slané chuti dostala i k nám, takže když jsem našla tento recept na Kitchenette, byla jsem nadšená. Hned jsem věděla, že tento recept musím zkusit a povedl se mi skvěle. Neměla jsem doma sice velkou vločkovou sůl na ozdobu, ale i s tím jsem si poradila. Během pečení jsem si volala s mamkou a probíraly jsme rodinné novinky a u toho se smály mému patlání karamelu, který jsem ještě nikdy nepřipravovala a tudíž jsem si ani moc nevěřila, že se mi povede připravit, aniž bych ho spálila. Ale překvapila jsem sama sebe a povedl se mi hned napoprvé. Moje průpovídky během telefonátu ale musely znít legračně. Patláma, matláma.
   Recept bych nedoporučovala pro úplné začátečníky, ale pokud budete opravdu pečliví a budete postupovat přesně podle receptu, mělo by vám cukroví vyjít dobře! To se mi na Kitchenette vždycky líbilo, jak precizně a do detailů své recepty sepisuje, aby je zvládl každý. Navíc stále přichází s novými a zajímavými recepty, takže určitě navštivte její web a napište mi, jestli jste něco z jejích receptů zkoušeli uvařit nebo upéct! Já zbožňuji její domácí granolu, na které jsme s manželem už víc než rok závislí a toto karamelové cukroví nám také moc chutná a vypadá také krásně! No prostě mi dělá opravdu radost!

Veganské sušenky s mandlovým máslem


   Ačkoli rozhodně nejsem veganka, tak hledání nových receptů v dnešní době může vést k prozkoumávání především veganské nebo bezlepkové kuchyně. Díky nejnovějším trendům v gastronomii je takových receptů dostupných mnoho a já jsem si z experimentálních důvodů vybrala i takové, jaké bych si ještě několik let zpátky nevyzkoušela. Tyto sušenky od Vegan Richa mi připomínají klasické americké sušenky, které děti dávají Santovi spolu s mlékem ke krbu, aby se měl čím občerstvit, když jim donese dárky. U nás doma je sice nesní ani Santa ani Ježíšek ale já, ale to už je detail. Prostě mě tento recept zaujal, a tak se dostal do finálové trojky, kterou vám tady představuji. 
   Těsto na tyto sušenky se nemusí dlouho zpracovávat, takže je jejich příprava poměrně rychlá. Dejte si ale pozor na výběr mandlového másla, které jsem já osobně používala poprvé a bohužel jsem omylem objednala druh s kusy mandlí, což byl, myslím, důvod, proč mi těsto nedrželo při sobě, jak bych si v ideálním případě představovala. Holt chybička se vloudila, ale na chuti jim to neubralo. Vzhledově nejsou tak zajímavé jako karamelové hvězdičky, ale zase chutnají všem narozdíl od slaného karamelu. Každý si prostě s mým výběrem přijde na své. Horší bude se později dávat zpět do formy.

Nepečené zázvorovo-skořicové kuličky


   To nejlepší na konec. Pokud vyměníte med za jiné vegan-friendly sladidlo, tak jsou tyto raw kuličky dokonce veganské. Sladké po datlích a brusinkách a voňavé po kakau. Nepečené cukroví obvykle na Vánoce nechystám, ale už dlouhou dobu jsem po nějakém hezkém receptu pátrala. Nutně jsem nehledala přímo veganský recept, ale když jsem našla tento na My food and happiness, hned mě oslovil. Nejsem velkým fanouškem goji berries (možná jsem zatím prostě nenarazila na ty správné), tak jsem je v receptu vyměnila za brusinky a po společné poradě s manželem, který zase nevyhledává kokos, jsem se rozhodla hotové kuličky už v ničem pro okrasu neobalovat. Příprava tohoto cukroví je snadná a rychlá, což je v dnešní uspěchané době velké plus. Nejdéle mi asi trvalo samotné tvarování kuliček, ale jejich výsledná chuť stála za tu trochu patlání. Za mě jde totiž o ten nejlepší recept ze všech novinek, které jsem zatím vyzkoušela. A navíc nejsou zase tak moc nezdravé a přeslazené, jako mohou být některé jiné druhy cukroví a dezertů obecně. Uchovávejte je určitě v lednici a pokud víte, že je nesníte hned, můžete je dokonce zamrazit. To se ale netýká těch mých, protože jim dávám jenom pár dní a budou všechny pryč. 

   Dejte mi určitě vědět, pokud nějaký z těchto receptů sami vyzkoušíte a pokud ne, tak mi napište tady do komentářů, jaké jsou vaše oblíbené druhy vánočního cukroví a nebo mi to pište na mém instagramovém profilu @dominikamedek! Užijte si krásné Vánoce s celou vaší rodinou, hodně dárků pod stromečkem a hlavně klid a pohodu! Zatím ahoj a zase v příštím roce!


Komentáře